Dienstag, 22. November 2011

Tändsticksask/Streichholzschachtel

Ich hab mal wieder eine Streichholzschachtel dekoriert, finde das ist schnell gemacht, aber gleichzeitig ist es ein schönes Mittbringsel, überleg ob meine Kinder nicht so eine für ihre Pedagogen in der Schule machen sollten... mal sehen.
Ich hab einfach ein Noten-Pappier genommen, das schöne Adventsgedicht von Pysseldags auf Cardstock und dann noch ein par Äste dahinter, einen brads und einen Stern und = fertig.
Jag har också altrat en tändsticksask. Tycker att det är snabbt gjort och en lagom stor ta-med-sak när man är bjuden på t ex glöggfika, eller pepparkaksfika. Jag tänkte att barnen ska dekorera var sin till varsin fröken till jul. En stor tändsticksask har jag dekorerat med ett notpapper, som jag chalkade på kanterna. Sedan stansade jag ut kvistarna och satte bakom adventsversen (den kan ni köpa här). Till sist satte jag en brads och en stjärna och så var den färdig. Was habt ihr für gute idee?
Wollt ihr mer von Pysseldags sehen seit ihr Willkommen auf deren blogg hier.

Vad har ni för bra tips för tar-med-presenter, som är snabbt gjorda?
Dela gärna med er av era idéer. Och vill ni har mera kreativa ideer från pysseldags och deras duktiga designteam är ni vällkommen att kolla in här, dom har fortfarande 33% på många varor, kolla in och beställ, kanske till julklapp till nån snäll kompis.

1 Kommentar:

Anke hat gesagt…

Liebe Johanna,

Deine Streichholzschachtel ist wunderschön geworden, ich möchte auch noch welche "verschönern".

Herzliche Grüße
von Anke