Dienstag, 6. September 2011

Från tråkig burk till trevlig burk



Idag har jag gjort en tråkig burk till en trevlig burk.

Jag har tagit en liten maisburk, diskat den så klart, torkat den och eftersom kanterna inne är ganska vassa, så har jag strykit med saxen in åt... inte så lätt att förklara, men det gick till slutet. Sedan har jag mätt och klippt till en blå cardstock och satte fast den med dubbelhäftande tejp.


Sen har jag tagit mina dabbers och dabbert lite runt över och underkanten. Man kan ju tar vilken acrylfärg som helst eller nåt annat.

Och för att bestämma vilka saker jag ska har på så brukar jag lägga ut allt på bordet som jag kan tänka mig att har, lite blommor, lite stansar och lite annat, och då kan det ser ut så här:

Jag brukar testa olika färgvarianter och olika blomm-sammansättningar, här blev det det här:

Sen hade jag inte en sånt grön som stämpelfärg som jag tyckte skulle passa, så jag tåg en dabber och dabbade på stämpeln och sen stämplade jag med den, inte trycka för hård, testa det på ett papper innan du använda fint papper (varning: det syns kvar, om man inte rensa direkt ordentlig, men jag rensa mina stämplar bara lite gran så där...) och sen rev jag kanterna och dabbade dom med blå igen.
Lite spets uppe och nere tillkomm,

olika fjärilla i olika storlekar.


Och så var den klart, fint att ger bort som pennställ eller liknande.
Flera ideer med Pysseldags fina stämplar kan ni ser här!
Hoppas att ni tyckte att burken "blev som den skulle"...
lämnar gärna en liten kommentar när ni ändå har tittat in här. Tack. Ses nästa veckan igen.

Keine Kommentare: