Dienstag, 20. September 2011

Sommar

Wenn es draussen regnet so wie bei uns (und bei euch sicher auch ab und zu) dann will man sich sooooo gerne an den Sommer erinnern... und da ich gerade ein par Bilder entwickelt habe, hab ich mich gleich draufgestürzt.
Eigentlich sollte dieses Lo ganz schlicht werden, aber dann ist mir beim Stempeln so ein kleines Missgeschick passiert, daher die orange Farbe und alle farbe sowieso die dann noch folgte, das war nicht so geplant...
Als Aufgabe für mich selber hatte ich mir vorgenommen ausser einem Cardstock nur reste zu verwerten... hat ganz gut geklappt und war gar nicht so schwer wie ich dachte
.

När det regnar ute som det gjorde det i går på morgonen då vill man såååå gärna kommer ihåg sommaren och dom ljusa kvällarna...

Och eftersom jag precis har varit och framkallat MASSOR av bilder (typ några hundra) så ville jag bara frossa i dom och använda och göra Lo's...
Den här gången ville jag verkligen hålla det rent och inte massor med trams och blommor eller sånt... tja- det var innan jag började stämplar med Pysseldags fina stämpel... jag rensade inte bort allt från den så man såg jätte mycket text övanpå "sommar"-delen... då var jag tvungen att hitta på nåt, allt annat satt ju fast redan...
då blev det några drag med stämpeldynan och så skvättade jag på både gul och röd sprayfärg... en liten fin text runt om och färdig. Det här gilla jag faktist. Nästa gång ska jag inte stämpla allts.
Dessutom gav jag mig själv som uppgift att bara använda en cartstock och sen bara spillpapper och det gick ju hur bra som helst.
Hier seht ihr alles was ich benutzt habe:
Här ser ni stämpeln och allt jag använde:
jag hoppas att jag kunde inspirera, för mer inspiration kolla på pysseldags blogg.

1 Kommentar:

Janna Werner hat gesagt…

Ooooh ja SOOO viel Farbe {Herz} Sieht klasse aus!! GLG Janna