Dienstag, 25. Oktober 2011

Flera höstkort / mehr Herbstkarten

Jag har fått en sååååå fint höststämpel från Ciza som jag var tvungen att göra fina höstkort med. Kolla in webshoppen, där finns det jätte fina saker.
Jag tog dessutom en Collage-Stämpel, den kan ju vara vilken som helst, och så har jag gjort på två olika sett. Jag har tagit först lite olika distress stains på själva stämpeln, (alltså istället för att tar en stämpeldyna så har jag tagit distress stains). Och sen bara stämplar, då ser det ut som aquarell nästan, tycker jag.
Det andra kortet har jag gjort med vanliga stämpel dynor.Här ser ni båda kort bredvid varan, jag tänkte berätta lite skillnad på dom så kan ni själv avgör vilket ni tycker är snyggast. Det ena kortet har fått en ritat sömn och en "foto-grej", den där röda som jag la under det vita, det har inte det kortet på vänster sidan. sen blev det två delar på det ena kortet och en del (det vita) på det andra kortet.
Dom här korten är väldigt enkel gjort. Och för er som inte våga, men tycker att det finns såååå mycket fint där ute i det stora www kan jag tipsa nåt: om ni gilla ett kort eller en Lo eller vad som helst, sett er ner och lifta den (som vi säger i fackspråket) gör en precis likadant, kanske andra papper och ett annat foto och har du inte exakt samma stämpel tar en liknande... men gör bara, du kommer att lära dig jätte mycket och det bli jätte roligt att ser att du också kan göra sånt som ser så där profsig ut.

Vill ni ser mer inspiration är ni vällkommen till pysseldagsblogg


1 Kommentar:

Janna Werner hat gesagt…

Die Karten sehen total klasse aus, herbstlich! Der Farbverlauf ist toll. GLG Janna