Dienstag, 4. Oktober 2011

Idag ska jag visa en liten sak, som jag gjorde, eftersom mina nålar bara flög omkring och jag ville har dom framme... jag har använd lite olika stämplar och dessutom har jag för första gången använd mig av distress stains.... ja- dom har övertygat mig... testa själv...
Jag har färgat in alla papper som jag har limmat runt gammla pilldosar (som min mamma har sparat sedan 80-talet, tror jag...), lite stämplar, bland annat den här Fjärilsfrankering från Pysseldags och så limmade jag dom ihop på en wellpappbit. Såna där små saker gör att man hitta bättre och då är det ännu roligare att scrapa... (om det ens går???).
Jag rekomendera att ni kolla in alla dom fina nya stämplar hos Pysseldags... Ciza har gjort såååååå fina nya stämplar, vet inte vilka jag ska beställa först??? Kolla in även deras blogg för mer inspiration.
Hier hab ich so ein Ställ gebaut damit meine deco-Nadeln nicht immer herumfliegen, hab einfach einige alte Tabletten-papp-döschen von meiner Mutter (die diese vermutlich seit den 80-igern aufgehoben hat) mit Papier beklebt, welches ich vorher mit distress stains eingefärbt hatte... (ja- an die werd ich mich auch schnell gewöhnen...) einige Stempel drauf und fertig war das Ganze. Der Schmetterlings-Post-Stempel ist von Pysseldags... da gibts viele schöne neue Stämpel, schaut doch mal auf deren blogg vorbei...

1 Kommentar:

Janna Werner hat gesagt…

Ich finde diese Bilder total inspirierend! Bunte und fröhlich, richtig toll.

Ich habe leider Deine email nicht,daher antworte ich Dir hier, Johanna:

Ah ok, Du hast Dich auf das Journal Buch bezogen :D Also, Journaling ist eben das schriftliche Festhalten, ein Journal aber ist so eine Art Tagebuch - oder wie auch auf Deutsch ein Journal, eine Heft.
GLG Janna