Dienstag, 11. Oktober 2011

Hönsmamma / Hühnermama

Heute zeig ich euch ein schnelles und einfaches Lo, Bo Bunny Papier sind ja dankbar dafür, das man nicht so viel machen muss. Hönsmamma heisst Hühnermama, denn meine kleine ist total vernarrt in die Hühner, jedesmal wenn wir Eier vom nahe gelegenen Bauhernhof holen muss Anna in den Hühnerstall gehen, sie schleicht dann zwischen den Hühnern umherr und greift im richtigen Moment beherzt zu, total süss... die Buchstaben und die Krone hab ich mit alcoholic inks eingefärbt, den Zaun gibt es bei Pysseldags zu bestellen. Und dann hab ich am Schluss mit dem schwarzen Stift ein bischen gespielt...

Idag visar jag er en Lo som jag har använd ett av staketen som du kan köpa på pysseldags, dom är i papp, men dom ser nästan ut som trä, tycker jag, dom går jätte bra att färga in, här har jag färgat in dom med distress stain, gick jätte bra.
bobunny-pappret (heter det så?) är jätte tacksam att använda, "hönsmamma" tog jag vita skummgummi-thickers som jag färgade in med alcoholic inks, kronan är också infärgat med alcoholic inks och journaling har jag skrivit på ett smash-papper. Sedan har jag "doddlat" runt texten och lite här och där...


Lämna gärna en liten kommentar om du ändå har tittat in här. Då bli jag jätte glad. Undrar du något fråga bara på.
Vill du ser mer inspiration med pysseldags stämplar kollar in i deras blogg.
Wenn ihr eh schon hier seid, würd ich mich riesig freuen wenn mir einen Kommentar hinterlasst, damit ich weiss wer hier so alles vorbei schaut.
2/100



Keine Kommentare: