Dienstag, 6. Dezember 2011

Lycka till... / Viel Glück...

Auf der Arbeit ist zur Zeit viel los, mit Umorganisation und vielen anderen unverständlichen "Versetzungen"... naja- und leider natürlich auch damit verbunden einige Kollegen die aufhören. Die Gelegenheit hab ich gleich genutzt und hab für die drei je eine Karte gemacht, hier könnt ihr eine davon sehen. Nicht so einfach für nen Kerl ne Karte zu machen...
På jobbet händer det mycket just nu, omorganisationen och därmed också några trevliga kollegor som tyvärr slutar. Men jag tog tillfället och gjorde kort. Här kommer det första. Jag har använd på framsidan nåt alphabet som jag har stansat ut bokstäverna med, efter jag hade limmad dom på kortet, satte jag på glossy accent.
Auf der Innenseite hab ich auch ein bischen gemacht, dabei hab ich den Stempel
På insidan har jag också gjort lite, då det ska få plats med alla namn och så tyckte jag att "prova något nytt"-stämpeln skulle passa perfekt. Inte så lätt med kort till killar, men jag tycker att det passar.
Heute ist Nikolaus und auch hier in Schweden wird das gefeiert, gestern wurden bereits die Schuhe geputzt und dann mal sehen ob der Nikolaus kommt...
Jag hoppas att ni fick lite inspiration här. I dag är det "Nikolaus" i tyskland, så här har vi putsat skorna igår kväll och hoppet finns att Nikolaus har lagt i lite godis och kanske några nötter eller mandariner under natten... Så jag önskar er en trevlig Nikolaus-dag. Vill ni har fler inspiration med pysseldags fina stämplar kolla gärna in deras blogg eller går direkt till webshoppen.

1 Kommentar:

Anna Karlsson Widmark hat gesagt…

So toll dass du auf Deutsch schreibst! Dein Blog muss öfter lesen, um meine Deutschkenntnisse nicht zu verlieren... Die Karte ist wirklich schön!
/Zildara