Montag, 30. November 2009

första gången / zum ersten mal

Zum ersten mal hab ich eine Schachtel "verkleidet". Ich hatte die Sachen von Pyssloteket bekommen, und dachte mir: nur ne Karte ist langweilig! und dann sah ich diese Schachtel, sie ist eine Baumkuchenschachtel von Lidl. Das Guckfenster gab is schon, ich hab es mit OH-Folie von beiden Seiten beklebt, die Herzen und Sternen liegen lose dazwischen. Gar nicht so einfach so eine Schachtel zu umkleben...
Det är för första gången jag altade (eller vad det nu heter) en liten box. Grejorna fick jag från Pyssloteket och jag ville inte "bara" göra ett kort, så då såg jag boxen och så blev det så här. Fönstret fanns i boxen när jag köpte den så jag satte dit en oh-folie från bägge sidorna och hjärtorna och stjärnorna ligger löst där emellan. Inte så lätt att klä i en sånt låda.
13736

2 Kommentare:

Silli hat gesagt…

Hallo Johanna, deine Schachtel sieht richtig schick aus, meine Güte, was für eine Wahnsinnsarbeit! Toll. Liebe Grüße, Silke

Katarina hat gesagt…

God fortsättning. Jag kunde inte komma till Papaprika igår men jag har varit där idag och hörde av Malin att ni varit där och storhandlat. Trist att jag missade er. Hoppas allt är bra. Gott Nytt pysselår. Kramar Katarina